Godt igang på Ubberen. 1. ‘rigtige’ uge

Så er første uge godt igang, og det er rart at få en hverdag med ‘normalt’ skema, og selvom der er lavet om på tider til alt undtagen morgenmad og aftensmad bliver det nok også hurtigt rutine. Det er bare os ‘gamle’ elever der har den gamle rytme siddende i kroppen, så nu kan vi gå og være småforvirrede sammen med de ‘nye’.
Jeg har efter eget valg fået værelse på 2. sal i hovedbygningen, sammen med en masse unge og det er faktisk ret sjovt. Jeg deler gang med nogen herlige unge mennesker der ligesom mig selv rakt ud efter hjælp til at forbedre livet, så selvom vi nødvendigvis må være meget forskellige alene i kraft af at jeg har levet dobbelt så langt som mange af dem føler jeg alligevel at vi er i samme båd. Og forhåbentlig kan vi bidrage med noget til hinandens proces.

Vi har haft første Rød tråd-time og her var gengangerne for sig selv, og gik et spadestik dybere i nogen af øvelserne, og det var en rigtig god halvanden time, hvor jeg blev bevidstgjort om nogen af de ting jeg måske nok vidste i forvejen, men så fik fokuseret mere ind på.

Jeg er mørbanket i hele kroppen ovenpå en inaktiv sommer,  men det skal nok gå over igen. Og noget af det er vel også nogen psykiske ting der sætter sig i kroppen, samtidig med at jeg også lige skal justeres ind på den sunde livsstil igen. fx sad jeg og pissefrøs her til aften, selvom det egentlig er en nogenlunde lun aften for årstiden.
Jeg regner med at tage mindre hjem end på mit første ophold, og har jo heller ikke min far at besøge mere, så min mor er fri til at komme her i en weekend i stedet. Men jeg skal lige hjem i den kommende weekend for at hente noget af det varme tøj der ikke blev plads til i taskerne.

Og til sidst vil jeg lige sige at jeg rigtig gerne vil have noget post når jeg er på højskole, så fat pennen og skriv et par linjer. Det behøver ikke være stor litteraeratur, og det er mit svarbrev heller ikke altid, men det er en god livline ud til den ‘almindelige’ verden. Og man kan også komme på besøg på hverdagsafteneer efter 15.15 eller i wekenderne, og der er altid kaffe og te på kanden.
Hvis du vil kigge forbi til spisetid, så giv lige signal ugen før, så jeg ikke får ballade med køkkenet.
Det er regel nummer eet på højskole: hold dig gode venner med køkkenet!!!

 

Skriv et svar

