Tokyo, dag 3.

Igår var vi på besøg hos Tokai University, så deres danskstuderende kunne møde ægte danskere. Og dem der taler lidt japansk fik også mulighed for at bruge det. Oveni det var nogen af de japanere der var på Bosei også kigget forbi til frokost. Efter frokost var der fri leg, og nogen blev på Tokai for at hænge ud med ‘vores’ japanere, mens resten af os var i udsigtsplatformen på Rådhuset i Tokyo og se udsigten over Verdens største by. Vanen tro var aftensmaden igen en gourmetoplevelse: sashimi, østers og pasta med krabbe. Og jeg faNdt bagefter ud af at restauranten har en ‘Bib Gourmand’ i Michelinguiden.

Idag var vi først i Meiji Jingu templet, og mens nogen gik på opdagelse i shoppinggaderne fik jeg en tur i den smukke have der ligger i forbindelse med tempelkomplekset. Derefter var der picnic i Yoyogi Park, hvorefter vi blev fulgt til Shibuya station, midt i et af Tokyos shoppingdistrikter. Jeg gik lidt på opdagelse og fandt et posthus så jeg kunne købe frimærker ogellers fik jeg kigget på larmende byliv. På hjemturen far jeg selvfølgelig vild med toget, men japanerne er heldigvis superhjælpsomme, så det lykkedes atkomme hjem til hotellet igen. Aftensmaden var all you can eat Wagyu oksekød, og selvfølgelig var det igen en mad-religiøs oplevelse. Det mest fantastiske kød jeg nogensinde har oplevet!! Og for at fuldende aftenen mødte jeg en sumobryder på gaden, på vej ned til pengeautomaten.

Skriv et svar

