Så er det forår!

Selvom det har været gråvejr idag er det sgu alligevel forår, og ikke kun fordi kalenderen siger 1. Marts. Fx blev jeg vækket af fuglesang kl. 7 imorges. Det har været skønt at kunnet træne igen efter en måneds ufrivillig pause, men jeg har også måttet erkende at mine knæ simpelthen ikke kan holde til taekwondoen, så jeg har desværre måttet stoppe, istedet for selvtræner jeg de 3 dage med løb, kondicykel eller lange gåture. Jeg er også skiftet fra ‘martial arts fitness’ til outdoor, også pga knæene.

Til gengæld går det rigtig godt med svømningen, til trods for pausen. Jeg kan virkelig mærke en stor forbedring i min teknik, så der er jeg på sporet. Jeg er også kommet godt igang med at løbe i skoven et par gange om ugen, og så får jeg selvfølgelig også gået en masse lange ture, enten i skoven, eller ind til Præstø. I outdoor er vi gået igang med at lave vores egen kniv, og det er et projekt jeg tror bliver rigtig sjovt.

Det var en hyggelig weekend på Bosei. Thor havde arrangeret mordmysterium lørdag eften, og som del af det var der julepyntet og selvfølgelig også julemad, og søndag fik jeg både vinterbadet og arbejdet en masse på min kniv. Næste weekend går turen tilbadmintonweekend på Ubberup. Ikke at jeg skal spille badminton, men jeg glæder mig til et gensyn med Ubberup, og til at hænge ud med nuværende og gamle elever. Og så skal der vel også deles nogen Bezzerwizzer-øretæver ud….

Og så havde vi en dramatisk og ubehagelig oplevelse til svømning idag. En af eleverne var ved at drukne, men heldigvis er vores svømmelærer Jakup en knalddygtig livredder, så han var straks på pletten og gav førstehjælp. Og heldigvis er der mange på svømmeholdet der også tager livredning,  så der var 100 % styr på at få tilkaldt hjælp, hente hjertestarter og ilt. heldigvis kom han hurtigt til bevidsthed. Vi fik også ros af ambulance og politi for den måde vi håndterede situationen.

Skriv et svar

