42! Undskyld, hvad var spørgsmålet igen??

Det er selvfølgelig svaret på det store spørgsmål om Livet, Universet og alt det der, men det ligger måske lidt udover hvad jeg vil med den her blog….

I stedet vil jeg forsøge at besvare hvad det er for stjerner JEG rækker ud efter mens jeg er på højskole. Først og fremmest vil jeg fortsætte det vægttab og den sundere livsstil som jeg startede på Ubberup Højskole. De sidste 4 måneder af 2015 har det stået lidt i stampe og jeg havde faktisk taget 5 kg på, men nu er det begyndt at gå i den rigtige retning igen, sidste uge røg der 1,4 kg, så på det punkt er jeg helt sikkert på rette kurs igen. Måltiderne på Bosei er ikke rettet ind efter Ubberup-stilen med 3 mellemmåltider om dagen, men der står næsten altid noget i spisesalen, så det kan lade sig gøre at få noget om eftermiddagen og om aftenen. Men maden er selvfølgelig sund og ernæringsrigtig, så det kan sagtens lade sig gøre at spise fornuftigt. Jeg skal bare huske hvad jeg har lært på Ubberup.

Jeg skal selvfølgelig også arbejde med den fysiske form og arbejde med både styrke og kondition. Jeg er begyndt at løbe et par gange om ugen, for der ligger jo en udfordring fra min gode ven Gustav om at vi skal løbe Eremitageløb, og du skal sgu ikke se andet end mine skosåler!! Jeg skal også have forbedret min svømmeteknik, og jeg vil også kunne lave et rigtigt hovedspring og vende ‘rigtigt’. Om jeg kan tage livredderprøve ved jeg ikke, men under alle omstændigheder er det godt at få genopfrisket førstehjælp. I taekwondo håber jeg at kunne nå at tage minimum en grad op fra det hvide bælte, og når jeg træner 3 gange om ugen med Master Ko er det helt sikkert indenfor rækkevidde.

Vi rejser til Japan i maj, og der skal jeg selvfølgelig kunne tale noget japansk. Nok ikke flydende, men sikkert nok til ikke at fremstå som en komplet gaijin-idiot. Og ellers må jeg jo bare bruge tegn, fagter og dyrelyde. Det er også godt at få aktiveret hjernen og lære noget helt nyt, det kan jeg godt mærke jeg ikke har gjort i mange år. Det bliver helt sikkert en hjælp når jeg skal igang med at studere igen.

Jeg havde køkkentjans i weekenden og er glad for at det er overstået. Vi havde det sjovt og fik hørt noget heavy metal i køkkenet, men når man møder op en time før spisetid og og også knokler en time bagefter med opvask og rengøring er der ikke så meget tid til at slappe af. Jeg nåede ikke engang at vinterbade og det ser jo ud til at det snart er sidste udkald med is på vandet, så det er jo ærgerligt. Idag har jeg ikke haft timer, for jeg har været ‘figurant’ til en politiøvelse på skolen. Der var meget ventetid, men det var også en sjov og intens oplevelse, og vi fik da også meget ros for vores indsats af Politiets øvelsesleder.

Hvis du har læst det hele og stadig undrer dig over hvad det er for noget med ’42’ så stammer det fra ‘Hitchhikers guide to the Galaxy’.

Skriv et svar

