Bosei!  Reaching for the stars!

Så er der valgt fag. Jeg har forsøgt at balancere fysisk aktivitet og idræt med kultur og personlig udvikling, så der både er noget til krop og sind. Det er også et fravalg for der er da flere fag hvor jeg har tænkt at det kunne da også have været spændende. Blandt ofrene for min prioritering er fx Taekkyon og dykning.
Mine 2 hovedfag i første periode bliver Japansk samtale & kultur og Taekwondo (3 gg/uge). Taekwondo er med en instruktør i verdensklasse, grand master Ko Tae Jeong, så der kunne jeg ikke være i bedre hænder som nybegynder. Jeg supplerer japansk med Samurai, Budo Culture, japanske tegn og Japansk historie.  Jeg skal også have svømning og livredning, for jeg vil godt have bedre svømmeteknik og så tager jeg livredning som en udfordring til mig selv. For at få sved på panden for alvor har jeg valgt Martial arts fitness, hvor vi bliver høvlet igennem af Sensei Kayle med styrke- og konditionsøvelser taget fra kampsport. Sidst men ikke mindst har jeg valgt Fysioterapi (skadesforebyggelse, anatomi, ernæring) Yoga, Kommunikation & personlig udvikling samt forhåbentlig Shiatsu (begrænset antal pladser)

Oveni det står alle faciliteter med svømmehal, træningscenter osv til fri afbenyttelse i fritiden og weekenderne, og der er også gode muligheder for at løbe, gå lange ture eller køre mountainbike i de naturskønne omgivelser. 

Så det er 5 fantastiske måneder der ligger foran mig. De kommer til at byde på hårdt arbejde, sved på panden og helt sikkert også en masse sjove stunder i selskab med nogen dejlige mennesker. Selvom vi elever er taget på Bosei af 84 forskellige årsager, og er vidt forskellige på mange måder, så har vi jo også en masse til fælles. Og forhåbentlig kan vi også lære en masse af hinanden og om os selv.

Min værelseskammerat har jeg ikke mødt endnu, men han skulle være på vej.

PS: Skolens navn, Bosei betyder ‘ræk ud efter stjernerne’ på japansk.

ENGLISH:

After the first weeks introduction I’ve chosen my subjects for the first half of my stay at Bosei: Taekwondo which is taught by grandmaster Ko Tae Jong, a world class Taekwondo instructor! Japanese (conversation/culture), samurai, budo culture, japanese history, japanese signs, yoga, swimming, lifeguarding,  martial arts fitness, communication & personal development, physiotherapy (anatomy, nutrition, preventing injuries) and hopefully Shiatsu (limited number of spaces) I think it’s a very good balance between sports/martial arts and culture&personal development on the other hand, so there is something for both body and mind. Japanese is 3 times a week, and so is Taekwondo, the other subjects are once a week.

In addition to all the scheduled sports we can use the gym and swimming pool in our free time and on weekends, and the school is situated in beautiful surroundings in a forest, so there’s also plenty of opportunity for running, mountainbiking and long walks.

 I’m really looking forward to the next 5 months. It’s going to be hard work, fun and also challenging physical  intellectually and personally. There are many reasons for why 84 students have chosen to attend Bosei, but we also have a lot in common and hopefully we can also learn a lot about each other and ourselves. 

I havent met my roomie yet, but he should be on his way.

PS: the name of the school translates to ‘reach for the stars’ in japanese.

1 thought on “Bosei!  Reaching for the stars!”

  1. På grund af stor interesse for shiatsu er der trukket lod, og jeg får det først i 2. periode af opholdet, så der kommer nogen små ændringer.
    Because of limited spaces for shiatsu there was a lottery, and I wont get it until second half of my stay, so there will be minor adjustments.

    Like

Skriv et svar

