Konnichiwa Bosei!

Så er ventetiden endelig forbi og jeg er startet på Bosei. Den første uge går med introduktion til højskolelivet, fagene og med at lære hinanden at kende. Selveste Grundtvig kiggede forbi til morgensamlingen idag, men han er jo også født og opvokset i Udby, ikke så langt herfra, og havde faktisk sit første præsteembede i Præstø.

Der er et fantastisk udbud af fag, og jeg ville jo allerhelst have det hele, men hver gang man vælger noget ender man også med at vælge noget fra, så det er om at prioritere. Jeg har ikke lagt mig helt fast på hvilke fag jeg vil have, men er mere afklaret på det efter at have prøvet nogen af fagene idag, og den proces fortsætter også imorgen. Lige om lidt skal vi på udflugt og sightseeing ind til Præstø i det dejlige solskin. Og der er jo smukt herude på landet når der ligger sne. 

Jeg har ikke set min værelseskammerat endnu, så det bliver interessant at se hvem jeg skal bo sammen med. De fleste andre elever er helt unge i starten af 20erne, men vi er da et par enkelte ronkedorer her. Men jeg vidste jo godt på forhånd at det ville være sådan. Og vi har jo heldigvis en masse fælles interesser, så der er jo nok at snakke om selvom vi har vidt forskellige baggrunde. 

Skriv et svar

